miercuri, 23 decembrie 2015

Nebunia de sarbatori

Oh, imi aduc aminte de anul trecut in preajma sarbatorilor de iarna. Clar, a fost mai rece ca acum. Alergam sa iau cadouri pentru toata lumea, puneam la punct ultimele detalii pentru venirea pe lume a lui Mihai, faceam curatenie, mancare, iar in final ajunsesem cu perfuzii in spital cateva zile! Deh, credeam ca le pot face pe toate! Si inca cred, culmea!
Anul asta insa, tot timpul meu il acord lui Mihai si sotului. Azi am trebaluit toata ziua, iar dragul de el, s-a jucat numai in bucatarie de parca stia ca mami vrea sa faca ceva bun pentru Craciun! Am facut sarmale, cozonaci si o ciorbica. In rest, pentru prima oara dupa multi ani, am cumparat. Am decis ca trebuie sa-mi investesc timpul, si ala putin, in educatia si cresterea copilului meu (care azi, pentru prima oara, s-a urcat singur pe mobila!)

Insa lasand la o parte putin familia mea, vad pe strada si prin magazine o forfota de nedescris, oameni care cheltuie deloc cumpatat si care dupa parerea mea, distrug spiritul sarbatorilor. La ce bun sa-ti iei acum 5 baxuri de sticle de ulei daca nu le utilizezi? Ori detergenti cu sacii? Si sa nu mai vorbim de mancare in exces! Sau celebrele deja cozi la farmacii! Pe bune, chiar nu ati avut timp inainte de sarbatori sa va aprovizionati? Si chiar mancati asa multa mancare? Am vazut ieri in hypermarket cand ii luam lui Mihai banane, o tanti care cumpara 5 suluri de salam si 10 pachete cu unt. Nu m-am putut abtine si am intrebat-o ce face cu atata unt si mi-a spus foarte senina ca "E la promotie!".  Nu am mai comentat nimic, era de prisos orice as fi zis.

Nu sunt fan agitatie, niciodata nu am fost, insa anul asta am vazut parca cu alti ochi nebunia de sarbatori si ignoranta si snobismul unora de a cheltui banii efectiv aiurea! Mi-as dori pentru toti oamenii din lumea asta putina intelepciune si rabdare! Atat!

In rest, va las sa savurati o felie de cozonac facut cu Mihai in SSC!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu