miercuri, 24 februarie 2016

Mamica moderna

Eh, asa ma mananca limba uneori...nici nu stiti!
Ma intreba acu ceva vreme o respectabila doamna, cum e asta cu mamica moderna. Da' ce, pe vremea ei nu era tot mamica moderna?
- Ba da, bre tanti, numai ca atunci era altfel de modernism, nu ca asta de acum!
- Aaaa, lasa ca va stiu eu pe voi, mamele astea, lasati copilul pe jos sa se joace si voi butonati acolo la telefoanele alea mari, nu stiu ce faceti toata ziua pe ele!
- Nu butonam, cucoana, cautam informatii. Noi, astea mai moderne, ne place sa fim la zi cu informatii din educatie, privind cresterea copilului, uneori si din economie, ca trebuie sa mai facem si calcule de indemnizatii, ne place sa mai citim cate ceva si despre blw (ce-i ala?), despre retete de papa-bun, mai citim ca x a facut nu stiu ce bubite si brusc imi aduc aminte ca parca si Gigica facu si i-a mers bine crema aia si .....si tot citim!
- Mda, pe vremea mea, era o carte scrisa de Herta Capraru parca, si pe aia o citeam si cum zicea medicul asa faceam!
- Foarte bine, dar vedeti dumneavoastra, in ziua e azi, cand informatia este peste tot si accesul la ea este interminabil, mie imi place sa ma documentez. Asa am aflat, de exemplu, ca nu e bine sa dai ceai copilului de la 2 luni ca impiedica absorbtia de fier!
- Ei pe naiba, eu i-am dat lui Sorin cand era mic si ia uite ce barbat frumos e!

Si discutia ar putea fi interminabila.....asta asa, ca sa vedeti ce mai discutam la o ceasca de cafea, eu, mamica tanara si moderna, ea, doamna la varsta a doua, iesita la pensie si avand grija de trei nepoti (doua fete si un baiat).

Treaba asta cu mamica moderna e foarte discutabila. Eu una nu ma consider mamica moderna si mai degraba, mama informata. Da, recunosc, imi place sa ma documentez foarte mult si pe orice tema. Imi place de altfel sa ii ofer copilului meu o educatie buna.
Insa, ca sa o citez pe doamna, 'mamica moderna' e aia care:
- alege sa isi poarte copilul sanatos (SSC, wrap, sling, etc) si nu cu hamuri si alte porcarii (da, nu ma doare spatele, chiar e ok, si spre surprinderea unora, il port si in spate, stil rucsac)
- alege o diversificarea sanatoasa (clasica ori blw, si nu sarmale si carnati de la 10 luni, ori ciocolata la 1,5 ani!)
- alege jucarii educative specifice fiecarei varste (nu cumpara masinuta la 6 luni si il mai si pune acolo sa dea bine in poza, desi saracul copil nu sta nici macar in fund)
- alege sa nu tipe la copil, sa nu il bruscheze si nici macar sa nu ii dea celebra palmuta la fund (ca deh, o palma nu strica nimanui! Ei, pe naiba!)
- este la zi cu toate informatiile privind copilul ei (cand se fac vaccinurile, care este lista optionala de vaccin, ce medicamente ar trebui in casa pentru preventie, ce alimente ar trebui sa nu lipseasca din camara, lista de alimente cu potential alergen, si multe altele)

Am tinut multa vreme sa comuninc fiecarei mamici, ca respectivul prunc din dotare nu se creste cu bunicii, ci cu parintii (da, sunt de acord atunci cand nu exista alta posibilitate), el are nevoie de dragostea lor, de atentia lor. Da, au si bunicii rolul lor, recunosc, insa nu acela de crestere si educare. si mai ales, atunci cand bunicii dau sfaturi, mai informati-va dragi mamici. Lumea in care traim se schimba, mediul e altul, poluarea e mai mare si de altfel, nici mancarea nu mai e ce a fost odata! Daca ni se spune sa incepem diversificarea de la 3 luni, mai cereti o parere, doua, inainte dea trece la fapte! La fale ca si medicii pediatri, ramasi ca pe vremea lu' raposatu' care recomanda sucul de fructe la inceperea diversificarii!(e mai recomandat fructul in sine pentru a beneficia de toti nutrientii si fibrele necesare)

In fine, ceea ce vreau de fapt sa evidentiez, este faptul ca nu exista mamica moderna, ci doar o mamica bine informata. Asa cum ar trebui sa fim toate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu