marți, 17 noiembrie 2015

De ce am ales autodiversificarea (blw)

De cand ma stiu mi-a placut ca mancarea sa fie nu neaparat multa, ci cumva asezata frumos in farfurie, mai colorata si diversa. Nu m-am gandit de altfel ca ar putea exista si un alt mod de a hrani copilul decat acela povestit de majoritatea mamicilor. Faci piure din legume fierte, carne fiarta, vestita supa si piure de fructe, eventual suc din portocale.
M-am documentat deci, am citit, am intrebat pana si pediatra si am ajuns la un singur raspuns in ceea ce priveste modul de a-l hrani pe Mihai: autodiversificare!
Da, multa lume ma intreaba ce este autodiversificarea si cum de nu imi e frica ca bebe se va ineca! Ei bine, am incredere in copilul meu!
Autodiversificarea a mers perfect la noi, Mihai avand si reflux. Asadar, in autodiversificare se pun trei alimente pe masuta copilului taiate bastonase ca acesta sa le poata tine (eu am mai trisat si am taiat in bucati de orice forma). Copilul va alege, va vedea culori si forme.
Noi am inceput cu fructe. Avantaj in autodiversificare: ii poti da orice aliment, nu conteaza ordinea, nu exista regula de 3 zile intre alimente. Atentie insa la alimente cu factor alergen!

Avantajele autodiversificarii

- linistea mamei ca puiul ei va fi fericit mancand
- autogestionarea corecta a mancarii de catre bebelus
- bebelusul va manca atat cat va dori (nu va fi fortat sa i se dea mancare cu lingurita)
- nu aveti nevoie de jocuri, bataieli, comedii ori orice alt lucru care sa distraga atentia copilului
- aveti nevoie de tacamuri putine, deci autodiversificarea va fi de altfel ieftina
- nu este nevoie sa gatiti tot felul de pireuri ori alte feluri costisitoare de mancare, copilul va manca ca si voi (a se intelege o mancare buna si sanatoasa, nu pizza, carnati, salam etc).
- va invata sa mestece, nu va fi mofturos cu mancarea (Mihai e fericit cand i se da ceva de mancare. Fericit ca tine singur in mana, ca duce si scoate din gura de cate ori vrea si ca nu il grabeste nimeni sa manance).
- copilul isi va controla singur apetitul
- isi dezvolta abilitatile exersand zilnic. Astfel, coordonarea mana-ochi si dexteritatea li se va imbunatati
- se va simti increzator si fericit luand masa mereu in familie ( noi am mancat si la restaurant, iar copilul s-a comportat admirabil)
- copilul se distreaza. Va cerceta, va invata texturi noi, culori noi, va sti ce e bun si ce nu, va avea preferinte culinare (Mihai nici acum nu prefera morcovul).

Dezavantajele autodiversificarii

- ei bine, mizeria va fi la ea acasa. Daca stati bine cu faptul ca veti avea un copil murdar dar fericit si sanatos si mizerie pe jos, autodiversificarea va fi o joaca.

Noi suntem foarte mandri de Mihai, care la 9,5 luni mananca singur cu furculita, cere de mancare atunci cand doreste ceva si nu face mofturi! S-a invatat de altfel, sa manance cu noi si sa fie fericit ca masa nu este o obligatie. Mananca mereu cat doreste (am fost certata de mai multe mamici cum ca Mihai ar trebui sa manance tot din farfurie ca sa creasca mare, ori daca nu are chef Mihai papa 2 guri din mancare si termina) astfel e o placere sa stea mereu la masa. Si da, ia in greutate bine si e sanatos.
Se stie insa ca baza este laptele, in cazul nostru lapte praf, insa alimentatia sanatoasa si data la cerere si nu din obligatie, mi-a facut copilul fericit!

Recomand mamicilor care doresc inceperea diversificarii sa se documenteze si sa incerce sa aibe incredere in propriul copil. Ei sunt mult mai inteligenti ca noi si gestioneaza mult mai bine orice situatie!

Mihai la prima masa (5,2 luni, pepene rosu si galben)Mihai mancand mar intreg

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu