vineri, 27 noiembrie 2015

Despre sarcina in sistem privat vs nasterea la stat

M-am tot gandit despre cum sa scriu postarea asta. As avea nenumarate lucruri sa spun despre ambele sisteme medicale, insa va voi relata strict experienta mea. Va spun din start ca am ales urmarirea sarcinii inca de la aflare si pana la final, in sistem privat, la o clinica medicala din Buzau. Si da, vreau sa dau si nume de data asta, cu riscul ca se va considera reclama (desi nu este, nici nu ma gandesc la reclama, au ei destui clienti): Clinica Medlav, medic David Gigel. As fi ales probabil un spital privat unde sa pot sa si nasc dar la noi in Buzau lucrurile stau foarte diferit de orasele normale. Aici, exista o maternitatea noua, cu niscaiva dotari de ultima generatie cica, plina de praf insa, cu pereti mucegaiti si cu licitatii inca deschise si neterminate (deh, trebuiau si alesii locali sa bage ceva bani la buzunarele lor). Si mai exista si materninatatea clasica, unde toate mamele se inghesuie care mai de care sa-si aduca pe lume copilasii. Si pe langa astea doua institutii mai exista cateva clinici private, unele mai dotate altele nu!

Am ales, urmarirea sarcinii in sistemul privat, la Clinica Medlav din Buzau, dr. David Gigel. Nu pentru ca nu as fi avut ce face cu banii, insa confortul din sistemul privat nu ti-l da nimeni, la absolut nici o maternitate de stat. Am avut parte de liniste, intelegere, mi s-a explicat pe indelete tot ce am avut nevoie sa stiu, mi s-a raspuns la intrebari fara reprosuri, fara cuvinte urate, m-au asigurat ca totul va decurge bine, oricate probleme ar fi. Am avut parte de aparatura de specialitate, de personal medical amabil, de o ambianta placuta si de un medic care s-a comportat exemplar. Costurile au fost medii din punctul meu de vedere si daca as mai avea vreun copil, tot in sistem privat as merge. Si culmea, tot la acelasi medic.
 
Cat despre nasterea la stat, ei bine aici stau altfel lucrurile. Am nascut tot cu medicul meu, o cezariana neprogramata si un bebe sanatos mult inainte de termenul final. In Maternitatea din Buzau personalul e foarte diversificat. De la doamne dragute si amabile care vor sa fie totul bine, la domnisoare asistente care au impresia ca ele sunt mult mai importante decat medicii. Ambianta maternitatii lasa mult de dorit. Mie mi-a dat impresia ca ar fi un fost CAP comunist: paturi vechi, paturi noi, lenjerie de acasa, trusoul copilului de acasa, lucruri de igiena personala de acasa, bai infecte si multe altele. Despre spaga, lucuri "frumoase"! Dai daca ai, daca nu, suporti! Ei bine, eu nu am dat nici un ban nimanui, nici macar o punga de cafea si am fost tratata la fel ca mamicile care au cotizat in buzunarele personalului medical. Chestia asta cu spaga e un lucru facut voit de noi. Daca macar 15% din populatie nu ar incuraja spaga, sistemul asta s-ar schimba considerabil. Da, NU AM DAT SPAGA! si nu imi este frica sa recunosc si sa fie clar pentru oricine citeste si ma mai intreaba! Se poate, mamicilor, si fara spaga in sistem de stat! Copilul meu a fost bine, pana la urma asta este tot ce conteaza. Daca ar fi existat o maternitate mai buna sau una privata sau daca sistemul ar fi altul sunt ferm convinsa ca si oamenii ar fi altii. Am fost tratata bine, nu foarte bine! Medicul meu s-a ocupat de mine la fel ca in sistemul privat (vizite, controale, sfaturi), asistentele au fost "asa si asa", unele mai cu capsa pusa, altele, normale! 

As fi ales oricand nasterea acasa, sa am confortul dorit alaturi de familia mea, insa cu o cezariana neprogramata chiar nu s-a putut. Si legile in Romania sunt putin stricte in sensul asta! As fi ales oricand alta maternitate, mai curata, cu dotari mai bune pentru copii, insa clar nu s-a putut!

Ca si o concluzie: as merge oricand pe mana medicului meu ginecolog, insa as alege oricand o alta maternitate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu